Let’s travel together.

Homestay Di Pantai Remis – Homestay Ala Mediterranean Di Kampung Nelayan

0 171

Korang, kalau nak cari homestay di Pantai Remis untuk relaks-relaks, korang boleh consider homestay yang sangat menarik ni, Villa Sajuri ini!

Dengan konsep ala Mediterranean, rumah banglo yang dijadikan homestay ini cukup cantik dan pasti buat korang rasa setiap sudut nak amik gambar untuk dijadikan kenangan.

Menarik Tentang Villa Sajuri

Sumber : Airbnb

Pasti korang tertarik dengan Villa ini kan? Nak tahu lebih lanjut tentang villa ni? Ok, jom baca artikel yang kami sediakan untuk korang ni.

Lokasi

Terletak di Kampung Sungai Sembilang, Pantai Remis, Jeram. Pantai Remis yang dimaksudkan ini terletak antara Klang dan Kuala Selangor tau, bukan Pantai Remis di Perak sana nun.

Jangan tersalah pulak ya!

Memandangkan lokasinya yang terletak di dalam negeri Selangor, boleh dikatakan jarak homestay ini tidaklah terlalu jauh dari kota raya. Ianya masih lagi strategik dan sesuai sangat sebagai lokasi short escape.

Untuk pengetahuan korang juga, kawasan Sungai Sembilang merupakan sebuah kawasan perkampungan nelayan yang cantik berdekatan Pantai Remis.

Jenis Penginapan di Villa Sajuri

Sumber : Airbnb

Menarik tentang homestay ini, ianya merupakan sebuah banglo yang mempunyai 4 bilik tidur dan 6 bilik mandi. Homestay ini dihias dengan konsep Mediterranean.

Di dalamnya terdapat 12 katil dan dianggarkan lebih kurang seramai 30 orang tetamu boleh dimuatkan dalam rumah ini pada satu masa yang sama.

Sumber : Airbnb

Villa ini cukup istimewa dengan rekabentuknya yang sangat cantik. Ianya nampak eksklusif dan mewah.

Sumber : Airbnb

Homestay satu tingkat ini direka dengan membentuk huruf U.

Di tengah-tengahnya terdapat countryard yang menjadikan suasana kediaman ini cukup unik dan menarik. Ianya seakan-akan rumah tradisional Latin. Comel!

Countryard diletakkan di tengah-tengah sebagai pilihan ruangan untuk bersantai dan berehat. Terdapat juga sebuah kolam renang dengan bentuk yang juga unik.

Di rumah ini terdapat banyak sudut menarik yang cantik dan praktikal. Di sekitar kawasan rumah, terdapat ruang untuk korang berbarbeku, kanak-kanak bermain dan ruang rehat untuk aktiviti santai dan minum petang.

Setiap sudut dan ruang yang ada semuanya mempunyai dekorasi yang cantik dan insta-worthy.

Maknanya kalau korang bergambar kat mana-mana sudut dan ruang di dalam rumah ini, gambar korang akan jadi cukup cantik dan sangat menarik apabila dimuatnaik di instagram.

Sumber : Airbnb

Selain bilik tidur dan bilik mandi, banglo ini juga lengkap dengan sebuah dapur yang selesa.

Dapur ini disempurnakan dengan kelengkapan asas seperti peti sejuk, dapur gas, pit BBQ dan lain-lain.

Untuk yang datang dengan keluarga besar, boleh masak sendiri di sini.

Sumber : Facebook

Tak cukup dengan dapur, ruang makan juga disediakan bagi memenuhi kepuasan tetamu yang ingin menjamu selera ketika menginap di sini.

Ruang makannya cukup luas dan selesa. Sangat sesuai untuk ruangan sambutan atau majlis secara kecil-kecilan.

Sumber : Facebook

Ianya bersambung dengan kawasan countryard.

Cukup best sekali dapat menjamu selera sambil beraktiviti dan ditemani kilauan bintang dan bulan di angkasa.

Share Post Ini Dapat Duit

Komisen Di Bayar

Setiap Minggu

Pasti seronok dan boleh cipta kenangan terindah dengan keluarga di sini.

Aktiviti & Kemudahan

Kalau korang kekeringan idea tentang aktiviti yang boleh dilakukan ketika menginap di banglo ini, apa kata korang lihat senarai kemudahan dan peralatan yang tersedia di sini.

Bolehlah korang fikir-fikirkan tentang aktiviti apa yang bakal dilakukan.

Ini dia senarai kemudahan dan peralatan yang tersedia. Agak pelbagai dan menarik!

Sumber : Facebook
  • Kolam renang persendirian
  • Peralatan BBQ
  • Meja pool
  • Ping Pong
  • Ruang bermain golf
  • WiFi percuma
  • TV + Astro
  • Kelengkapan Karaoke
  • Bouncy castle (Taman permainan kanak-kanak – tambahan)
  • Projector
Sumber : Airbnb

Rasanya dengan senarai yang agak panjang ini pasti padat aktiviti bercuti di homestay ini, kan?

Tarikan Berdekatan Villa Sajuri

Lokasi villa ini terletak tidak jauh dari pusat komersil yang berhampiran. Sekiranya perlukan apa-apa keperluan, korang boleh ke kawasan kedai-kedai yang terletak kira-kira 20 minit perjalanan.

Dah sampai ke area sini juga, apa kata korang pertimbangkan untuk berjalan-jalan sekitar tempat menarik yang ada. Antaranya :

Amacam?

Menarik juga kan Villa Sajuri yang kami kongsikan kali ini? Boleh lah masukkannya dalam list tempat-tempat yang bakal korang kunjungi apabila bercuti!

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Kupon Voucher Untuk Booking Hotel

Dengan Harga Murah